08/02/15

CELEBRACIÓN DO DÍA DA PAZ

IMAXE: RAMÓN PARÍS LAGO.

ESTE VENRES, O TEMPO ACOMPAÑOUNOS UN POUCO E PUIDEMOS ACUDIR AO PAVILLÓN A FESTEXAR O DÍA DA PAZ. NO CENTRO DA PISTA, OS CATIVOS E CATIVAS DE EDUCACIÓN INFANTIL FORMAMOS UN GRAN CORAZÓN VERMELLO (POR ISO LEVAVAMOS OS FLECOS E O GORRO DESA COR) E CANTAMOS A CANCIÓN QUE ESTEVIRAMOS ENSAIANDO.
IMAXES: RAMÓN PARÍS LAGO.

05/02/15

SEMENTEIRA (PARTE 3)

ANTONTE E HOXE, O TEMPO DEUNOS UN RESPIRO E PUIDEMOS (POR FIN!) PLANTAR AS SEMENTES. DESPOIS DE UNHA E DÚAS VISITAS Á HORTA ANTERIORES, ESTA SEMANA ENTERRAMOS UNHA MANCHEA DE CHÍCHAROS E UNS DENTES DE ALLO (OS QUE PLANTARON AS OUTRAS CLASES ANTES XA XERMOLARON! FIXÁDEVOS NOS CÍRCULOS VERMELLOS; O AMARELO SON AS CEBOLAS). AGORA, COMO DI A CANCIÓN QUE ESCOITAMOS TODOS OS DÍAS NO APERITIVO, ...E ESPERAR
IMAXE: RAMÓN PARÍS LAGO.

04/02/15

CANCIÓN PARA O ENTROIDO



HOXE, OS NENOS E NENAS LEVARON UNHA NOTA ONDE SE VOS CONTA QUE NO ENTROIDO ÍMONOS DISFRAZAR DE PINTORES. OS ARTISTAS PLÁSTICOS MANEXAN MOITAS CORES E NÓS IMOS APRENDELAS CANTANDO CON ESTE VÍDEO. A LETRA DI ASÍ:
SALTA CON AMARILLO. 
BRINCA SI AZUL O ROJO VES.
CAMINA AL VER NARANJA, 
NEGRO, VERDE, MARRON O GRIS.
SALTA SI VES PURPURA.
BRINCA SI BLANCO O ROSA VES.
CAMINA CON BEIGE O VERDE 
Y DA UN GRITO MUY FUERTE.
A CANCIÓN PERTENCE A UN DVD TITULADO LA TORTUGA MANUELITA Y EL ELEFANTE TROMPITA. CANCIONES INFANTILES ANIMADAS DE KIDS CONCEPT.

03/02/15

CONVERSAMOS SOBRE A PAZ (FINAL)

IMAXE: CAPTURA DE GOEAR.

O VENRES NON PUIDEMOS CELEBRAR A PAZ. A CHUVIA NON NOLO PERMITIU E ADIOUSE ATA A VINDEIRA SEMANA: ESTE VENRES. PERO NON SOUBEMOS QUE NON IAMOS TER FESTA ATA O ÚLTIMO MOMENTO E, POR ISO, DEUNOS TEMPO A FALAR UN CHISCO MÁIS SOBRE A PAZ.
COMA O OUTRO DÍA, GRAVAMOS O NOSO DIÁLOGO:
RAMÓN: A VER, JORGE, ¿QUÉ ES LA PAZ?
JORGE: ALEGRÍA.
RAMÓN: CRISTINA, PARA TI AHORA, ¿QUÉ ES LA PAZ?
CRISTINA: ...
RAMÓN: PIÉNSATELO, ¿VALE?
SERGIO: ¡YO NO LO DIJE!
RAMÓN: ALMA, ¿QUÉ ES LA PAZ PARA TI?
SERGIO: ¡EH, YO NO LO DIJE, RAMÓN!
ALMA: AMISTAD.
RAMÓN: AMISTAD. Y PARA TI, LUCÍA, ¿QUÉ ES LA PAZ?
DANIELA: ¡YO LO VOY A DECIR!
LUCÍA: ABRAZOS.
RAMÓN: Y PARA... PARA NICO ¿QUÉ ES LA PAZ?
NICO: ALEGRÍA.
RAMÓN: Y PARA RENÉ, LA PAZ, ¿QUÉ ES?
RENÉ: UN CANGREJO.
RAMÓN: UN CANGREJO, BIEN.
ANIA: Y LAURA NO LO DIJO.
RAMÓN: Y PARA NOA, QUE YA LO HA PENSADO, QUE ES LA PAZ.
PATRICK: ¡LE TOCA A PATRICK!
RAMÓN: LO HAS DICHO BIEN. ¡VENGA! ¿HAS DICHO ABRAZOS? SÍ, BIEN.
RAMÓN: Y, PARA TI, PATRICK, ¿QUÉ ES LA PAZ?
(AÍ CÓRTASE PERO, PERO PARA ÉL, A PAZ É O SEU COCHE DE XOGUETE).
NOTADES ALGUNHA DIFERENZA? NÓS HABÉMOLO DE FALAR NA AULA.

29/01/15

Nº6 DE ROTHKO (PARTE 2)

IMAXES: RAMÓN PARÍS LAGOAULA DE FILOSOFÍA DE EUGENIA SÁNCHEZ BRAVO.

XA COLGA NA PORTA A RECREACIÓN DO CADRO DE ROTHKO QUE ESTIVEMOS PREPARANDO ESTES DÍAS. COSTOU MOITO E DECATÁMONOS DE QUE, CANDO UN SE PON A IMITAR A UN ARTISTA, NON É TAN DOADO. XURDÍRONNOS MOITOS PROBLEMAS QUE XA FÓCHEDES VENDO NOS ARTIGOS ANTERIORES. POR EXEMPLO, HOXE NON ERAMOS QUEN DE CREAR UN GRIS TAN ESCURO COMO O DA OBRA DE ROTHKO. E, NÓS, VEÑA A ENGADIRLLE MÁIS NEGRO, E MÁIS, E MÁIS...
IMAXE: RAMÓN PARÍS LAGO.
OUTRA DIFICULTADE, O AZUL NON NOS SAIU TAN INTENSO COMO O DEL. E ISO QUE MISTURAMOS DÚAS VECES NEGRO E AZUL. PERO, NADA, NON DEMOS COA COR.
IMAXE: RAMÓN PARÍS LAGO.
AGORA, XA O TEMOS NA PORTA E, VÉNDOO TODOS OS DÍAS, PODEREMOS IR COMPROBANDO OUTROS DETALLES QUE NON NOS QUEDARON EXACTAMENTE IGUAIS: OS RECTÁNGULOS NON TEÑEN A MESMA PROPORCIÓN, O BRANCO DEBERÍA TER SIDO MÁIS TRANSPARENTE PARA DEIXAR VER O AMARELO, O AMARELO DE ROTHKO É MÁIS LUMINOSO... PERO, SOBRE TODO ISO HABEMOS DE DEBATER ESTES DÍAS.
IMAXE: RAMÓN PARÍS LAGO.


27/01/15

CANCIÓN DO INVERNO ANIMADA



UTILIZANDO PICASION, QUE SERVE PARA CREAR GIFS A PARTIR DUNHAS FOTOS, DÉMOSLLE UN POUCO DE VIDA Á CANCIÓN DO INVERNO.
CON LA NARIZ COLORADA

Y BUFANDA DE COLORES,

PASEO POR LA CALLE,

DANDO, DANDO TIRITONES.

EL SOL ESTÁ ESCONDIDO,

EL VIENTO SILBANDO.

YO ME FROTO LAS MANITAS

QUE EL INVIERNO ESTÁ LLEGANDO.

25/01/15

Nº6 DE ROTHKO (PARTE 1)

IMAXE: RAMÓN PARÍS LAGO.

PUXÉMONOS MANS Á OBRA, Á OBRA DE MARK ROTHKO. OS CADROS DESTE ARTISTA SON MOI GRANDES (OCUPAN PAREDES ENTEIRAS) E, SE NOS DEDICÁSEMOS A IMITALO E CREAR PEZAS COMA AS DEL, NON NOS ABONDARÍAN OS MUROS DA NOSA CLASE. ASÍ QUE DECIDIMOS PINTAR NUN FORMATO MÁIS PEQUENO, QUE NOS COLLESE, POR EXEMPLO, NA PORTA DA CLASE. COMO A SUPERFICIE A COLOREAR ERA MOI GRANDE E OS PINCEIS DA CLASE MOI PEQUENOS, DECIDIMOS UTILIZAR OUTROS INTRUMENTOS. FOMOS, ENTÓN, Á CLASE DA MESTRA Mª JOSÉ E PEDÍMOSLLE UNS ROLOS.
IMAXES: RAMÓN PARÍS LAGO.
LOGO, ESCOLLEMOS A PINTURA DE FONDO (AMARELA), PERO ESQUECEMOS ALGO: O TÍTULO DO CADRO. EN EFECTO, O CADRO CHÁMASE Nº6 (AMARELO, BRANCO, AZUL SOBRE AMARELO CON FONDO GRIS) E, CLARO, DEBERIAMOS TER COLOREADO PRIMEIRO DE GRIS. PERO, NON PASA NADA, OCORRÉUSENOS QUE, UNHA VEZ REMATADO O CADRO, PINTARIAMOS OS BORDES DESA COR (E ASÍ NON SE NOTARÍA TANTO).

24/01/15

SEMENTEIRA (PARTE 2)

IMAXE: RAMÓN PARÍS LAGO.

NADA. NON NOS ESTÁ A ACOMPAÑAR O TEMPO E ESTES DÍAS CASE NON POUIDEMOS ACUDIR Á HORTA A PLANTAR. PERO O PASADO MÉRCORES O TEMPO DEUNOS UNHA PAUSA E PERMITIUNOS IR Á NOSA PLANTACIÓN. DESTA VOLTA SEMENTAMOS FABALLÓNS. NON HAI MÁIS IMAXES PORQUE RAMÓN NON PODE ESTAR A TODO: A AXUDAR A ESCARVAR, A COLOCAR A SEMENTE, A SACAR FOTOS... :)
AGORA SÓ NOS FALTAN OS ALLOS E O CHÍCHAROS.

23/01/15

PRIMEIRA SEMANA DA FROITA

IMAXE: RAMÓN PARÍS LAGO.

COMO XA VOS COMENTAMOS NUNHA NOTA, TODA ESTA SEMANA ESTANNOS A TRAER AO COLEXIO UNHA CHEA DE FROITA. HAI XENTE QUE DI QUE, AOS NENOS E NENAS, NON NOS GUSTA. PERO ÉVOS BEN CERTO QUE, CANDO A PROBAMOS CON OUTROS CATIVOS E CATIVAS AO NOSO CARÓN, A COUSA CAMBIA.
O LUNS TOCOU MAZÁ.
IMAXE: RAMÓN PARÍS LAGO.
O MARTES, MANDARINA E O QUE SOBROU DO LUNS.
IMAXE: RAMÓN PARÍS LAGO.
O MÉRCORES, PERA E O QUE SOBROU DO LUNS E MARTES.
O XOVES, PLÁTANO E O QUE SOBROU DO LUNS, MARTES E MÉRCORES.
O VENRES, MAZÁ GOLDEN E O QUE SOBROU DO LUNS, MARTES, MÉRCORES E XOVES.
IMAXE: RAMÓN PARÍS LAGO.

21/01/15

ENTROIDO CON ARTE

IMAXE: AULA DE FILOSOFÍA DE EUGENIA SÁNCHEZ BRAVO.

ESTAMOS METIDOS DE CHEO NA CELEBRACIÓN DO DÍA DA PAZ, PERO ACHÉGASE O ENTROIDO E NÓS NA CLASE ESTÁMOLO A PREPARAR. 
COMO SABEDES, SOMOS XENTE MOI SENSIBILIZADA COA ARTE PLÁSTICA. COÑECEMOS ARTISTAS, TRATAMOS DE IMITAR AS SÚAS OBRAS, DISTINGUIMOS AS SÚAS TÉCNICAS... POIS BEN, NO CICLO DE EDUCACIÓN INFANTIL, DECIDIMOS QUE ESTA VAI SER A TEMÁTICA DO ENTROIDO: A ARTE. PERO, NON NOS QUEREMOS ADIANTAR MÁIS. XA VOS MANDAREMOS UNHA NOTA PARA A SEMANA QUE VÉN SOBRE COMO IMOS ORGANIZAR A FESTA DO ENTROIDO.
MENTRES TANTO, COMO PINTORES QUE SOMOS, HOXE COÑECEMOS A UN NOVO AMIGO: MARK ROTHKO. ESTIVEMOS A VER UN LIBRO SOBRE EL ONDE APARECÍAN MOITAS OBRAS SÚAS. LOGO, OS NENOS E NENAS QUE ACUDIRON HOXE AO RECANTO PLÁSTICA ESCOLLERON UN. EN CONCRETO, ESE QUE VEDES ENRIBA. TITÚLASE Nº6 (AMARELO, BRANCO, AZUL SOBRE AMARELO CON FONDO GRIS). PROXIMAMENTE, PUBLICAREMOS O PROCESO DE CREACIÓN DO CADRO QUE VAI ESTAR EXPOSTO NA PORTA DA NOSA AULA.
IMAXE: WIKIMEDIA.

20/01/15

ATA SEMPRE, OUALA!

IMAXES: RAMÓN PARÍS LAGO.

HOXE MARCHOUNOS UNHA GRAN COMPAÑEIRA: OUALA. AS DESPEDIDAS NUNCA SON CÓMODAS E FOI UN MOMENTO EMOTIVO PARA ELA E PARA OS DEMAIS. MANDÁMOSLLE UNS BICOS E DÉMOSLLE UNHA ENORME APERTA. FIXÉMOLO EN PERSOA E AGORA QUEREMOS OFRECERLLOS VIRTUALMENTE (USANDO PICASION) PARA QUE, ALÁ ONDE VAIA, SEMPRE NOS LEMBRE.

19/01/15

CONVERSAMOS SOBRE A PAZ (INCICIAL)

IMAXE: CAPTURA DE GOEAR.

ESTÁ A CHEGAR O DÍA DA PAZ. NA CLASE ESTAMOS A APRENDER A CANCIÓN QUE IMOS INTERPRETAR NA FESTA (A PISTA 6 DESTE CD/DVD: APERTAS QUE VOAN. ADEMAIS, ESTAMOS A FALAR DO QUE SIGNIFICA PARA NÓS ESE DÍA E, SOBRE TODO, A PALABRA PAZ. MIRADE QUE CONVERSA MÁIS INTERESANTE MANTIVEMOS O PASADO XOVES.
RAMÓN: LA PAZ ES...
ANIA: UNA FAMILIA.
RAMÓN: UNA FAMILIA. ¿Y QUÉ MÁS ES LA PAZ?
ANIA: AMISTAD.
RAMÓN: AMISTAD. ¿Y QUÉ MÁS PUEDE SER?
SERGIO: TAMBIÉN... ALEGRÍA.
RAMÓN: ¿ALEGRÍA?
SERGIO: ALEGRÍA TAMBIÉN.
RAMÓN: ALEGRÍA TAMBIÉN ES LA PAZ.
ANIA: PERO, ¡YA PASÓ LA PAZ!
RAMÓN: ¿YA PASÓ? ¡NO! OS HE DICHO QUE LA PAZ ES A PARTIR... ES EL DÍA 30. AÚN NO QUEDAN UNOS DÍAS PARA LLEGAR AL DÍA DE LA PAZ. ¿Y QUÉ MÁS?
SERGIO: TAMBIÉN ES ALEGRÍA.
ANIA: YA LO DIJIMOS.
RAMÓN: ¿Y QUÉ MÁS? IAGO, ¿QUÉ ES LA PAZ PARA TI? ¿QUÉ ES?
IAGO: PAPÁ NOEL.
RAMÓN: PAPÁ NOEL ES LA PAZ. Y PARA TI, MATEO PAZ, ¿QUÉ ES? ¿QUE PUEDE SER LA PAZ?
MATEO PAZ: ABRAZOS.
RAMÓN: ABRAZOS, DICE MATEO. DICE MATEO PAZ QUE, PARA ÉL, LA PAZ ES ABRAZOS. ¿Y PARA TI, NOA?
NOA: ...
RAMÓN: PIÉNSALO Y DESPUÉS ME LO DICES, ¿VALE? PARA TI, DANIELA, ¿QUÉ ES LA PAZ?
DANIELA: PAPÁ NOEL.

13/01/15

SEMENTEIRA (PARTE 1)

O TEMPO NON ACOMPAÑABA MOITO PERO, AO FINAL, ESCAMPOU E PUIDEMOS IR UNS CANTOS DE NÓS Á NOSA HORTA. TIÑAMOS PARA PLANTAR UNHA CHEA DE SEMENTES: 
NESTA PRIMEIRA SAÍDA, ELIXIMOS ESTAS ÚLTIMAS.
PRIMEIRO, ARRINCAMOS AS MALAS HERBAS.
IMAXE: RAMÓN PARÍS LAGO.
E DESPOIS, FIXEMOS UN FURADO CO DEDO NA LEIRA E LOGO METEMOS NEL O BULBO CUN POUCO DE TERRA POR RIBA.
IMAXE: RAMÓN PARÍS LAGO.
NON FIXO FALTA REGAR PORQUE XA ESTIVERA CHOVENDO TODA A MAÑÁ. O XOVES, SE O TEMPO O PERMITE, VOLVEREMOS CON OUTRA SEMENTE NAS MANS.

09/01/15

UNHA CANCIÓN PARA O INVERNO



PARA IR QUENTANDO MOTORES NESTE INVERNO, ESTAMOS A INTERPRETAR UNHA CANCIONCIÑA. ESTÁ CANTADA POR VERO KOU E NÓS XA A SABEMOS DRAMATIZAR. HABÉMOLA DE REPRESENTAR GRAFICAMENTE A TRAVÉS DUN GIF COA APLICACIÓN WEB PICASION. TEMPO AO TEMPO.

08/01/15

UNHA BOA NOVA PARA COMEZAR O ANO

FELIZ ANO NOVO A TODOS E TODAS! HOXE, NADA MÁIS CHEGAR Á CLASE, ESTIVEMOS LEMBRANDO QUE, ANTES DE MARCHARMOS DE VACACIÓNS, ENTREGÁMOSLLES A NOSA CARTA AOS REIS MAGOS. POIS BEN, Á NOSA CHEGADA, TIÑAMOS OS NOSOS AGASALLLOS, AS DÚAS PETICIÓNS. ESTES MAGOS SON XENTE RESPONSABLE E CUMPRIDORA. MOITAS GRAZAS NO NOME DE TODOS E TODAS NÓS.

19/12/14

CELEBRACIÓNS DO NADAL

IMAXE: RAMÓN PARÍS LAGO.

TIVEMOS UNHA SEMANIÑA CARGADA. O MÉRCORES VISITÁRONNOS OS MAGOS DE ORIENTE NO COLEXIO. FOMOS AO SEU ENCONTRO E ENTREGÁMOSLLES UNHA CARTA COAS PETICIÓNS DE TODA A CLASE. ELES, COA SÚA XENEROSIDADE, REGALÁRONNOS UNS CANTOS CARAMELOS.

IMAXES: RAMÓN PARÍS LAGO.
O XOVES VEU PAPÁ NOEL E O VENRES CELEBRAMOS UNHA PEQUENA FESTA NA QUE CANTAMOS PANXOLIÑAS, DÉMOSLLE A PAPÁ NOEL O GLOBO COA NOSA PALABRA FAVORITA DO NADAL E VIMOS UNHA PELI SOBRE O LIBRO CANDO MARTIÑO TIVO GANAS DE MEXAR NA NOITE DE REIS.
IMAXES: Mª JOSÉ MARIÑAS.
IMAXE: MARÍA BARALLOBRE.
ADEMAIS, A PROFE MARÍA PUIDO GRAVAR UN PEQUENO FRAGMENTO DA NOSA ACUTACIÓN CANTANDO BUSCANDO UNHA ESTRELA. PERO O VÍDEO AÍNDA ESTÁ NO LABORATORIO. A PRIMEIRA PAULOMOVIE DO CURSO TERÁ QUE AGARDAR UN CHISCO.

16/12/14

A CARTA AOS REIS

ESTE MÉRCORES HAN VIR OS REIS MAGOS AO COLEXIO E NÓS ESTAMOS A ESCRIBIRLLE A CARTA ENTRE TODOS E TODAS. RAMÓN DÍXONOS QUE FACÍAN FALTA UN PAR DE COUSIÑAS PARA A CLASE: UNHAS LETRAS CON IMÁN PARA O RECANTO DA BICLIOTECA E UNHAS REGRETAS DE CORES PARA O RECANTO DE MATES. ENTÓN, PRIMEIRO BUSCAMOS AS FOTOS EN GOOGLE IMAXES, PASÁMOLAS Á CARTA USANDO O EDI E LOGO ESCRIBIMOS O NOME DO XOGUETE. AO FINAL IMPRIMÍMOLA E ENTEGARÉMOSLLA AOS MAGOS. MIRADE UNHA FOTO DE COMO FOMOS BUSCAR A CARTA IMPRESA Á SALA DE PROFES.
IMAXE: RAMÓN PARÍS LAGO.


11/12/14

PRIMEIRA ELECCIÓN DEMOCRÁTICA

IMAXE: RAMÓN PARÍS LAGO.

O VINDEIRO VENRES, 19 DE DECEMBRO, IMOS CELEBRAR UNHA FESTA. NELA HABEMOS CANTAR E BAILAR AO SON DAS PANXOLIÑAS E VER UNHA PELI DO LIBRO ESPECIAL DESTE MES: CANDO MARTIÑO TIVO GANAS DE MEXAR NA NOITE DE REIS. PERO, ADEMAIS, CADA CLASE DE INFANTIL VAI TER QUE LEVAR UN GLOBO COA PALABRA MÁIS FERMOSA DO NADAL ESCRITA NEL. NÓS NA NOSA CLASE ESTIVEMOS A FALAR DISO E SAIRON VARIAS PALABRAS. PERO, CLARO, TIÑAMOS QUE ELIXIR UNHA. E QUE FIXEMOS? UNHA VOTACIÓN. CADA UN DE NÓS PENSOU NA QUE MÁIS LLE GUSTABA E RAMÓN FOI PREGUNTANDO E ANOTANDO. AO FINAL, CONTAMOS OS VOTOS E A QUE SAIU GAÑADORA XA A VEDES NO PDF DE ENRIBA OU NA PAREDE DO RECANTO DE MATES.